روایت عشق

سروده ها و دل نوشته های مهرداد زینلیان

روایت عشق

سروده ها و دل نوشته های مهرداد زینلیان

شکوه خدمت

شکوه خدمت ... 

 

چند روزگشته با تعدادی از دوستان بسیجی ، توفیق حضور در یکی از محرومترین و در عین حال زیباترین مناطق کوهستانی و صعب العبور کشور، یعنی پشت کوه شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان را یافتیم. برنامه ای که تحت عنوان طرح هجرت و با هدف خدمت رسانی به محرومین در زمینه های مرتبط با سلامت هر چند ماه یکبار  از سوی بسیج دانشجویی اجرا می گردد. ارمغان این سفر چند روزه نکات درخور اهمیتی است که حیفم آمد در اینجا به آن اشاره نکنم:

1-      به رغم آنچه تصور می کردم ، کار عمران و آباد سازی منطقه بویژه در چهار ، پنج سال اخیر شتاب بسیار قابل توجهی به خود گرفته است. ده ها روستا و آبادی کوچک و بزرگ که اغلب آنها جمعیت کمتر از 500 نفر را در خود جای داده اند در منطقه ای وسیع ، اما بسیار کوهستانی و صعب العبور و ارتفاعی بالاتر از 2500 متر ، اکنون از نعمت آب و برق و تلفن و جاده بهره مند شده اند. پوشش صدا و سیما تقریباً در کل منطقه وجود دارد و حتی شبکه تلفن همراه نیز در اغلب روستاهای منطقه  ، پوشش مناسب دارد.

2-      طبیعت بسیار زیبا و بدیع و چشم نواز منطقه ، چشم هر بیننده ای را مسحور خود می سازد و اولین سؤالی که به ذهن می آید اینست که چرا چنین جاذبه های طبیعی بکر و زیبایی آنچنان که باید و شاید به مردم معرفی نشده و همچنان ناشناخته مانده است؟! و اینکه معرفی اینگونه مناطق و توسعه عمرانی آن تا چه میزان می تواند به رونق صنعت گردشگری و از همه مهمتر آبادی منطقه و خارج کردن آن از محرومیت مؤثر باشد؟!

3-      وجود منابع آبی فراوان ، از جمله چشمه ها ، رودخانه ها و آبشارهای چشم نواز در کل منطقه ، علی رغم خشکسالی های دو سال گذشته حکایت از امکان بهره مندی بهینه از این منابع خدادادی با توسعه تأسیسات ذخیره سازی و انتقال آب به مناطق کم آب فلات مرکزی ایران دارد. بسیار جای تأسف دارد در حالی که زاینده رود ، این حیاتی ترین شاهرگ مرکزی ایران مبهوت برهوت خشکی و بی آبی است ، میلیون ها متر مکعب آب ، همه روزه از کوهستان های پربرف غرب استان اصفهان ، راهی کارون می گردد تا در نهایت به خلیج فارس بپیوندد!!

4-      گفتگو و صحبت با اهالی منطقه ، حتی افراد سالخورده و بی سواد ، نشان از عمق فهم و بینش سیاسی و نیز دلبستگی و پایبندی آنها به نظام جمهوری اسلامی داشت.  با اینکه تنها پوسترهای تبلیغاتی جناب آقای کرّوبی بود که همه جا حتی تنه درختان جنگل های بلوط منطقه را  هم فرش کرده بود ، اما شواهد حاکی از آن بود که برخلاف انتظار و فارغ از تعصبات قومیتی و محلّی ، این رئیس دولت نهم است که همچنان محبوب مردم مستضعف و محروم منطقه است. هنوز سخنان ساده و در عین حال پر مغز آن پیرزن سالخورده در روستای بهرام آباد پشتکوه که خود ، مادر شهید بود و به لهجه زیبای لُری سخن می گفت را در ذهن دارم که چگونه با شور و شوق زائد الوصفی از خدمات دولت احمدی نژاد می گفت و از سهام عدالت و از اینکه چقدر به او علاقمند است و اینکه او مردی است از جنس همین مردم و ...

ضمن نمایش چند تصویر از این برنامه موفق ، سخن را با دو بیت شعر ، تقدیم به جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به پایان می برم:

ای کوه ، تو را دوباره باور کردیم                

  دل را ز سبوی عشق تو تَر کردیم

دیشب که شکوه دیگرت را دیدیم            

     پیمان وفای خود مکرّر کردیم 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
!!! یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:32 ب.ظ

عجب طبیعتی!! مطمئنا خییلی ها حتی از وجودش بیخبرن.
واقعا خدمات دولت به اونجا هم رسیده؟؟
کاش مردم اینا رو میدیدن و باور میکردن!

علی یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ب.ظ http://doostanak.blogfa.com

آرمان تو آورد پیام انقلابمان به یاد
زنده باد راه تو! احمدی نژاد...

سلام

محمد علی صادقی یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:31 ب.ظ

سلام
اطلاع رسانی خدمات کاریست مهم ودرخور توجه
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اشکال دولت در عدم اطلاع رسانی است.
بسیار عالی وزیبا بود
کاش عکس از وضعیت رو به بهبودی جاده ها هم میداشتیم.

رامین یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ب.ظ

ان شاالله خداوند از همه دوستان که خالصانه و بی ریا در طول این اردو و اردوهای قبلی زحمت کشیدند قبول کند.
به امید روزی که بهترین امکانات برای محرومین و ومستضعفین در هر نقطه از ایران عزیزمان فراهم شود.

مهران سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:40 ب.ظ

دست مریزاد!

به امید تحقق دولت کریمه

یا علی‌

دلقک چهارشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:52 ب.ظ http://dibaje.blogfa.com

این حرف ها را بی خیال
شما اگه خیلی نگران خدمتی بیا پول ما را بده!
میام جلوی در و همسایه آبرو ریزی می کنما!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد