روایت عشق

سروده ها و دل نوشته های مهرداد زینلیان

روایت عشق

سروده ها و دل نوشته های مهرداد زینلیان

آزمونی بنام انتظار

 

 

آزمونی بنام انتظار  

 

 

در روایات شیعه و سنّی آمده است که آنچه قوم یهود را از سرزمین و موطن اصلیشان که ظاهراً منطقه آباد شام و اطراف مدیترانه بوده است به سمت وادی خشک و بی آب و علف حجاز کوچانید ، جذبه وصال رسول خاتم صلی الله علیه و آله  و عشق پیوستن به یاران پیامبر موعود آخرالزمان بوده است.  

 

 در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است[1] که یهودیان ، کوه به کوه و بیابان به بیابان در پی یافتن سرزمینی که نشانه های آن را در تورات دیده بودند و انتظار ظهور پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله را در آنجا توقع داشتند ، به حجاز و منطقه یثرب رسیدند و در آبادی های کوچک اطراف آن مسکن گزیدند. 

 

یهودیان در مقایسه با اعراب جاهل و بدوی و بت پرست حجاز پیش از اسلام ، مردمی با فرهنگ و اندیشمند بودند و همین موضوع سبب گردید تا در کار تجارت و کشاورزی بر اعراب پیشی گیرند و ثروت و مال و منالی برای خویش به هم بزنند. موضوعی که طمع قبائل وحشی و جاهل حجاز را هر از چند گاهی بر می انگیخت و آنها را به غارت و چپاول اموال یهودیان وا می داشت.

 

یهودیان امّا در برابر این رفتار خشونت بار اعراب جاهلی ، ظهور پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله را در آینده ای نزدیک وعده می دادند و نصرت و پیروزی خویش را بر اعراب جاهل و بت پرست ، به مدد رهبری و زعامت منجی آخرالزمان انتظار می کشیدند.   

 

سال ها گذشت و وعده تورات محقّق شد و آخرین فرستاده الهی در مکّه و در نزدیکی قراء یهود به پیامبری مبعوث گشت و دعوت خویش را علنی ساخت.

آوازه این پیامبر تازه به یثرب رسید و اعراب جاهل و مشرک خسته از جنگ و خونریزیِ آنجا را مجذوب معارف بلند خویش ساخت. اوس و خزرج ، دو قبیله بزرگ ساکن در یثرب در عقبه با رسول خدا صلی الله علیه و آله  پیمان وفاداری و ایمان بستند و مسلمان شدند. آنها از اینکه  پس از قرن ها فساد و خونریزی و جهالت ، پیامبر و منجی موعود را یافته و در کنار او به ساحل آرامش رسیده بودند به خود مباهات می کردند.   

 

اکنون نوبت یهود بود تا پس از قرن ها انتظار ، مسیحای موعود خویش را در میان گیرد و به یاریش بشتابد تا وعده های تورات و انجیل محقق گردد.امّا چه شد؟! .... در برابر بُهت و حیرت اعراب تازه مسلمان که قرن ها بشارت آمدن منجی آخرالزمان را از زبان یهود شنیده بودند ، یهودیان اهل کتاب نه تنها به رسول خدا صلی الله علیه و آله ایمان نیاوردند بلکه به سرسخت ترین دشمنان اسلام و مسلمانان بدل گشتند.[2]   

 

قرآن کریم علل مختلفی را برای این اعراض و جَحد لجوجانه[3] یهود در برابر ایمان به رسول خدا و حقّانیّت دعوت ایشان بیان فرموده که مهمترین آنها حسد[4] ، دنیا طلبی و حرص بیش از حد آنها بویژه رهبران و علمای یهود به مقام و موقعیت های دنیاییشان بوده است.[5]  

 

در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده که همه آن ابتلائات و امتحاناتی که خداوند از یهودیان بنی اسرائیل گرفت ، از امّت پیامبر خویش نیز خواهد گرفت و البته ایمان و یا عدم ایمان به دعوت اسلام از بزرگترین و مهمترین این ابتلائات بود که اکثریت قریب به اتفاق آنها در این آزمون الهی سرافکنده و مردود شدند.  

 

اکنون ای برادر!....حال که نشانه های ظهور منجی موعود آشکار شده است ، آیا ما را آمادگی قبولی در چنین امتحانی فراهم است.....؟!!

 
 


[1] - تفسیر شریف المیزان ، ذیل آیه 89 سوره مبارکه بقره

[2] - مائده- 82

[3] - بقره-89

[4] -بقره- 109

[5] - بقره -96

نظرات 5 + ارسال نظر
مهران دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ق.ظ

اللهم ارنی الطلعه الرشیده و الغره الحمیده ...

از خداوند بزرگ عاقبت بخیری و سربلندی و بصیرت در فتنه های آخرالزمان را عاجزانه خواسناریم.

التماس دعا

واحد۱۰۶لشگرامام حسین ع سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ق.ظ http://vahed106.blogfa.com

گفتگویی با آزاده قهرمان مهدی طحانیان
خوندن اون را از دست ندهید

بله، عراقی ها همین طور که تیراندازی می کردند جلو هم می آمدند. فرماند ه شان چهره وحشتناکی داشت و خیلی تنومند بود. به جای پوتین، چکمه پوشیده بود و چکمه هایش پر از خون بود. از بس که بین بچه ها رفته بود و تیرخلاص زده بود.

منتظرتون در سنگر واحد 106 هستیم
نظرخود را بفرمائید

sana چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ق.ظ http://tamana88.blogfa.com/

سلام
وبلاگ جالب وقشنگیه
خسته نباشید
به منم سربزنید
یاعلی

محمد حسین چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.mighat88.blogfa.com

سلام دهه ی فجر بر شما مبارک باد
وبلاگ علمی فرهنگی مذهبی میقات با ویژه نامه پربار دهه فجر به روز است
۱. تصاویر (امام خمینی - مقام معظم رهبری - بهمن ۵۷ - کاغذ دیواری انقلاب - روزنامه های بهمن ۵۷ - کاریکاتور های سیاسی)
۲. لوگو ها ی دهه ی فجر
۳. سروده های انقلابی

التمای دعا
[گل][گل]

... دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ق.ظ

متن بسیار جالبی بود.حسابی به فکر فرو رفتیم!!!
ایا واقعا امادگی چنین ازمونی را داریم؟؟؟
.
.
ومن الله التوفیق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد